30 de junio de 2011

Los amantes del Círculo Polar

Sinitaivas - Olavi Virta




Los amantes del círculo polar (Julio Medem, 1998, EE.UU.)
Drama. Romance.
Historia de amor entre Otto y Ana, contada por ambos. Todo empieza cuando tienen ocho años, a la salida del colegio.

Olavi Virta fue un cantante popular finlandés al que se conocía como el rey del tango finlandés. Ganó tres discos de oro. Grabó canciones populares finlandesas, temas de jazz, tangos y boleros.

Taivaan milloin nään sinisen, kaipaan sinisillalle sen
Korkeuteen huumaavaan
päästä kahleista maan

Taivaan milloin nään sinisen
kaipaan sinisillalle sen
korkeuteen huumaavaan
päästä kahleista maan

kaiken kätkee taivas tuo, auringon
pilvet, tähdet se myös suo, kuutamon
Taivas kätkee maailman, suurimman
se myös kätkee unelmat, kauneimmat
suuri taivaan on sininen äärettömyys
tumma kuin ikävyys

Ma pieni ihminen nyt sulta pyydän
oi taivas sininen, sen täytäthän
jos jossain huomannet, mun rakkaimpani
sä hälle kertonet mun kaipuuni
Taivas oi, mun ota unelmat ja kätke ne niin
ettei voi niitä löytää, kenkään sellainen
ken usko ei ihmeisiin

Oon lapsi kylmän maan,
vaan valoon mä uskon
kun taivaan nähdä saan
ja auringon

Taivaan milloin nään sinisen,
kaipaan sinisillalle sen
korkeuteen huumaavaan
päästä kahleista maan
pois ikävöin, kahleista maan



Fuentes: FilmAffinity, Wikipedia, YouTube